Nafas Duet
des de les 19h / Camp Deulosal - Es Pujolet

NAFAS DUET

Wojtek Sobolewski, contrabaix.

Jaume Compte, oud.

Jaume Compte
Jaume Compte composa, interpreta i participa en diferents treballs discogràfics i bandes sonores de cinema, teatre, dansa i TV. S'interessa per tímbriques i sonoritats acústiques d'arrel mediterrània tant amb instruments de corda polzada com de percussió. Fins l'actualitat ha editat quatre treballs discogràfics amb composicions originals amb els que han participat artistes com Lluís Llach, Sílvia Pérez Cruz, Shyam Sunder, Odette Telleria (Gemma 4), Marcel Cranc i Francisco Albéniz (La Búsqueda). Ha col·laborat amb artistes i grups com La Búsqueda, Marcel Cranc o Maria del Mar Bonet, i tocat en llocs tant arreu de l'estat espanyol com de l'estranger com a Iran, Grècia, Alemania, Bèlgica, Turquia, Equador o Marroc... Amb el seu grup Nafas Ensemble i el seu disc Tariq (reeditat pel segell anglès Arc Music en 2014) ha obtingut excelents crítiques internacionals i el reconeixement com un dels millors discs de "músiques del món" de 2014 segons la revista especialitzada dels EUA World Music Central. Tariq ha entrat dins els top 10 de l'emisora de ràdio americana Global Village per varis mesos seguits. La seva versatilitat amb la percussió i la corda polsada l'ha portat en els últims anys a participar en nombrosos projectes de música antiga com Altamar, Archduke’s Consort, Llibre Vermell de Montserrat amb Poema Harmònic dirigit per Joan Company, la formació afincada a La Haya Chiavette Consort, i a tocar amb intèrprets com Guillermo Femenias, Xisco Aguiló, Miquel Angel Aguiló, Kepa Artetxe, Bàrbara Bordoy, Irene Gili, Marc Alomar, Fiona Stuart-Wilson,… Aquesta és una formació mínima i intimista, reduïda del que normalment representa la música de Jaume Compte en format de quartet amb el seu NAFAS Ensemble. Per això es dona aquesta col·laboració amb el contrabaixista del grup Wojtek Sobolewski i de la mà introdueixen un repertori més obert a les músiques tradicionals tant de la Mediterrània Oriental com l’àrab a més de fer revisions de les seves pròpies composicions.